Friday, October 16, 2009

Kodutöö 1


On kätte jõudnud aeg, kus tuleb asuda oma esimese kodutöö kallale. Esmalt tundub see raske ja võõras, kuid ma üritan olla siiski tubli ja hakkama saada.

Otsustasin võtta konkreetse teema ja omavahel integreerida kaks õppeainet – informaatika - ja loodudõpetus.

Tunni teemaks valisin „Koer.“ Tegevus toimub arvutiklassis ja tööülesandeks on uurimistöö koostamine. Õpilased peavad kasutama erinevaid sotsiaalseid tarkvarasid, et koostada referaat teemal „Koer“.

Tunni eesmärkideks oleks õpilasi õpetada koostama leksioni ja lühiuurimust koertest, materjalide koondamine tervikuks ja õpetada, kuidas kleepida teksti juurde pilte.

Vajalikud abivahendid õpilaste jaoks on erinevad teatmeteosed, kuid põhitöövahendiks on internet, kus tuleb leida erinevat informatsiooni mingi konkreetse koeratõu kohta.

Õppeprotsess. Õpetajal on olemas powerpoint esitlus, mida ta esitleb lastele. Tutvustab õpilastele töö eesmärke ning töökäiku.

Õpilased peavad kasutama oma töös internet explorerit, micfosoft wordi.

Töö tuleb esmalt valmis teha ms wordi dokumendina, kuhu kuuluvad tekst ja pildid.

Oma töö pannakse üles ka kokkulepitud ajaveebi, nt blogger.com-i, kus õpilased saavad oma tehtud töid võrrelda, kommenteerida ja hinnanguid anda. Samuti annab hinnanguid tehtud töö eest ka õpetaja.

Töökäigu kirjeldus. Õpilased alustavad oma tööd surfates internetis, otsides googlest erinevat infot koerte kohta. Oluline on lugeda erinevaid interneti lehekülgi ja neid võrrelda ning seejärel oma töös kasutada. Kui tekst on koos, tuleb hakata seda kirja panema ms wordi. Õpilased peavad koostama oma tööle korrektse tiitellehe (vastavalt kooli nõuetele), sisukorra, sisu ja kasutatud kirjanuse. Tööle tuleb lisada ka pilte. Seega peavad õpilased internetist surfates arvutisse alla laadima neile sobilikud pildid ja need oma töösse kleepima. Kui töö ms wordis on valmis, peab õpilane konto looma blogger.comi. Sinna peab ta riputama üles oma tunni ülesande. Ülesannet kommenteerivad hiljem kaasõpilased ning õpilane ise peab kommenteerima ka oma klassikaaslasi.

19 comments:

  1. Mulle meeldib, et skeem on lihtne ja et lisaks vahenditele on sellesse toodud ka osapooled. Väga positiivne on see, et kasutatud on neid vahendeid, mida igaüks niigi kasutab ja seega on inimestel harjumus neid vahendeid kasutada. Iga sinu kursusel osaleja teab, millise vahendi kaudu millist tüüpi infot edastada- seega ei pea õpetaja seda eraldi seletama. Tundub, et see kursus võikski reaalsuses olla sellisena 100% rakendatav.
    Punktid: 100%

    ReplyDelete
  2. Loodusõpetuses taub ikka väga mõelda kuidas viia enamus tundi läbi õues ( koguda infot) ja siis seda toas analüüsida, klassifitseerida anda kontekst jms... jõudu

    ReplyDelete
  3. Jah, Meelis, olen nõus, et loodusõpetust võiks teha rohkem õues ja eks teen ka! On palju toredaid õppematerjale, töölehti, mida lapsed saavad täita õues. Algklassid saavad vaadata luubiga puukoort, lehti jne. Põnevust jagub. Eriti mõnusaid tunde loodusõpetuses saab läbi viia botaanikaaias ntks. Kuid Sinu idee ja nõuanded loengus mulle meeldisid. Aitäh!

    ReplyDelete
  4. Hea esitlus. Hääl oli piisavalt vali, jutt konkreetne. On näha, et tegu on pedagoogiga :) Esitatud küsimused ei ajanud segadusse ja väljusid olukorrast igati võitjana. Tubli töö :)
    Natuke peab kritiseerima ka. Ma oleks pildi värvilisema teinud, siis oleks meeldejäävam olnud :)

    AGA kuna ma leian, et sisu on see, mis loeb, siis ma annaksin 9 punkti.

    ReplyDelete
  5. Ettekanne on konkreetne, mulle meeldis väga. Väga põnev skeem, esitatud küsimused ei tekki probleemi. 10p

    ReplyDelete
  6. Jagan Meelise seisukohta, et eelkõige õue loodust õppima. Aga kindlasti on selliseid koole, kus keset koolipäeva loodusesse minna ei saa. Neile oleks kindlasti abiks, kui keegi on juba õues käinud ja oma kogemusest bloginud, pildi ja/või video juurde pannud.
    Tunnustan mitme aine integreerimist. 8 punkti.

    ReplyDelete
  7. See on küll hea aga skeemi keskel on kiri
    "arvuti"
    Mida täpsemini mõtlesin selle all, nii õpilane kui õpetaja suhteb arvutiga. Kas saad täiendada/muuta skeemi?

    ReplyDelete
  8. Nooled näitavad, et õpilased ja õpetaja sisestavad informatsiooni üksteisele lugemiseks arvutisse. Arvuti on see keskpunkt, kuhu info koguneb ja kust samas väljub tagasiside õpetaja poolt. Aga mõtlen täiendusele! :)

    ReplyDelete
  9. Idee õpimaastiku jaoks on igati põnev ning skeem arusaadav. Kuid kas tasub nii kindlalt ette määrata, milliseid vahendeid õpilased kasutavad? Võiks natuke paindlikumalt asjale läheneda ning võimaldada lastel ise valida, kas nad tahavad töö teha MS Wordis, kohe blogis või hoopiski GoogleDocsis. Muidugi oleneb kõik veel sellest, mitmenda klassiga tegu on ja millised on nende oskused. Kuigi ma usun, et rohkem vabadust tingimustes lubab õpilastel asjale loovamalt läheneda :)
    Punkte 8

    ReplyDelete
  10. Ühtin eespool kirjutanud Liliga, et kas tasub nii kindlalt määrata õpilase jaoks vahendid? Saan aru, et siin oli tegemist konkreetse töö ära tegemisega, aga tuleviku mõttes võiks vahendid vabaks lasta - õpetajal on võimalus õpilaste abil uusi teadmisi omandada.
    Skeem on veidi igav, samas su esinemine oli mõjus!
    Lugesin ka su õpilepingut, aga ei leidnud su enda arvamust, kas oled seatud eesmärgid täitnud? Minult 8 p.

    ReplyDelete
  11. Täiesti algajana informaatika erialal hindan ma oma tööd julgelt 9 punktiga. Võiks küll panna 10, kuid alati on kusagile ruumi arenguks.

    ReplyDelete
  12. Kas poleks keskel arvuti asemel pidanud olema hoopis ajaveeb/blogger? See on ju see keskus, kuhu kõikide tööd saabuvad ja kus nö kokku saadakse. Aga olid julge ja tegid oma kodutöö ära! 9.p

    ReplyDelete
  13. Vot, hea tähelepanek Tiina poolt. Esmalt mõtlesin,et arvuti on keskpunkt, mille kaudu suheldakse, samas, kui kõik koondub kokku blogger.comi, siis võiks arvuti asemel tõesti tema olla. Tänan.
    Valisin oma töös konkreetsed ajaveebid just selle tõttu, et eeldan(lähtudes oma koolist), et õpilased ei teagi erinevadi ajaveebe, kuid vb eksin? :)

    ReplyDelete
  14. Mina paneks keskele suhtlemise ja siis juba mõlemale suhtlejale arvuti. Aga algaja jaoks tõsine suur ettevõtmine. Jõudu edaspidiseks.
    Hinne 9 p.

    ReplyDelete
  15. Kõigepealt kuidagi väga sarnane tekst HIlle kodutööga...
    Klassis sai vist läbi räägitud vahendite valik, et kas sundida lapsi kasutama konkreetseid vahendeid (ms word, explorer), kui see ei ole just tunni üks eesmärke....
    9 p
    Terje

    ReplyDelete
  16. Siinkohal pean Terjele mainima, et minu kodutöös on minu isiklikud mõttes 100%.
    Valisin konkreetsed vahendid, kuna ma ei ole kindel, millise taustaga on sihtgrupp, mida nad oskavad kasutada jne. Sellest lähtuvalt otsustasin "ett sööta" konkreetsed vahendid :)

    ReplyDelete
  17. Mulle meeldis esitlus, mis oli lihtne ja konkreetne. 10p.

    ReplyDelete
  18. Ülesanne tundub ka õpilase kohalt põnev, vähemalt ma oleks midagi sellist kooliajal küll väga hea meelega teinud. Seega hea ja lihtne idee, kuigi äkki oleks saanud siia midagi tunnis õpitust veel lisada? Igal juhul väga hea, 9p

    ReplyDelete
  19. Tubli, Liina, oled julgelt plaaninud ja usun, et kui oma asja teostama hakkad loksuvad juba esimeste kogemustega kõik kahtlased kohad paika. 10 p.

    ReplyDelete