Wednesday, November 11, 2009

Eneseanalüüs praktika eel

Õpin informaartika õpetajaks, kooli infojuhiks magistriõppes esimesel kursusel. Möödunud on esimesed kaks kuud. Teha on olnud palju kodutöid ja palju on veel ees. Aegsasti tuleks mõelda ka sellele, et tulekul on praktika, kus peame oma teadmisi ja oskusi rakendama hakkama. Sellega seoses panen enda jaoks kirja, millised on minu ootused prakrikale minnes, millistele küsimustele loodan saada vastused ning milliseid teadmisi ja kogemusi soovin saada?
Praktikale minnes on mul pisut hirm. Varasemaid kogemusi it valdkonnas eriti pole ning see hrimutab mind pisut. Küll aga usun, et informaatika ei ole nii keeruline eriala, et ma sellega hakkama ei saaks. Teemad, mida pean õpetama õpilastele, on mullegi tuttavad ning tunnen neid. Oluliseks pean seda, et mul oleks õpetajana olemas informaatika ainekava ja töökava. Oluline on tunnid ette valmistada ja miks mitte ka üksi esialgu omaette need kodus läbi podiseda. Usun, et suur eeltöö enne tundi minekut tagab suhteliselt hea tunni koolis. Läbi tuleb mõelda, kes on sihtgrupp ning mida sa neile õpetada soovid. Kokkuvõtvalt võiks siis öelda, et pean oluliseks õpetamise poolt: ettevalmistusi, pkaneerimist jne. Kindlana tunnen ennast distsipliinis, tunnikorra hoidmises. Kuna olen klassiõpetaja, on mul juba kogemusi, kuidas lapsi ohjeldada. Siinkohal ma usun, et usk iseendasse on väga oluline..
Küsimusi praktikale minnes mul eriti ei ole. Kui, siis huvitab, millised erinevad võimalused on arvutiõpetuse õpetajal oma tunni läbiviimiseks, millised meetodid töötavad õpetamisel eriti hästi?
Praktika jooksul soovin saada erinevaid teadmisi ja kogemusi informaatikast, selle õpetamisest, õpetamise meetoditest jne. Eriti huvitavad mind õpetamise meetodid. huvitab ka see, kui palju arvutiõpetuse õpetajad integreerivad sisse oma ainesse teisi aineid? Oluline oleks ka leida vastus küsimusele, kuidas tegelevad arvutiõpetuse õpetajad erivajadustega õpilastega?
Praktikale minnes üritan eelnevalt palju uurimistööd teha. Uurida õppe- ja ainekavasid, otsida erinevaid materjale, lehekülgi, tunnikonspekte jne. Usun,et põhjalik eeltöö aitab praktikal hakkama saada.

2 comments:

  1. Tubli! Ole optimistlik ja saad kõigega hakkama!Naeratav õpetaja on ikka parem, kui röökiv kisakõri või vaikne talleke. Huumor aitab alati. Kui sa juba õpetajana töötad on sul kogemus olemas- karta pole mõtet- kõige halvim on juba ammu selja taga.
    Kuna minu põhiaine on vene keel, siis püüangi õpetamisel seda integreerida informaatikaga. Miksikeses ja koolielus on tohitul hulgal erinevat materjali- vaata sinna ja jõudu sulle!

    ReplyDelete
  2. Arvan, et kõige tähtsam ongi positiivsus. Sinul on see olemas. Teiseks on tähtis äratada huvi oma aine vastu. Arvan, et just need õpetajad, kellel ei ole erilisi kogemusi informaatikaga, suudavad just õpilaste silmadesse sära tuua, kuna naad õpivad õpilastega koos. Sind tundes, usun et sinust saab väga hea informaatikaõpetaja.

    ReplyDelete